
AROOM - Az Escobar Ház

Végre ismét minden klappolt ahhoz, hogy szabaduljunk egyet, amelynek színteréül most az AROOM Escobar ház elnevezésű szobáját választottuk. Kis csapatunkat ezúttal szerény személyem mellett Bori, Panna, Deta és Peti erősítették.
Az, ha egy szoba nagyon meggyőz minket, valójában a későbbi visszatéréseink alkalmával egyszerre előny és hátrány is, mivel bármennyire is szeretnék tiszta lappal belevágni a játékba, egy nagy kedvenc után mindig magasabbak az elvárásaim és sajnos volt már rá példa, hogy emiatt elég nagy csalódást okozott egy egyébként közepesen jó, átlagos szoba is az adott helyen. Az Escobar ház esetében szerencsére nem történt ilyesmi, nagyjából azt kaptam, amit vártam.
A történet szerint a 80-as éve Kolumbiájában járunk, Pablo Escobar villájában ahol korábban a drogmaffiába beépült, de egy ideje magáról hírt nem adó nyomozótársunk által elrejtett hint-ek nyomán járva kell lebuktatnunk és rács mögé juttatnunk a hírhedt drogbárót.
Kis csapatunk egyébként aránylag jól vette az akadályokat, kb 8-10 percünk volt még, mire megszereztük a szükséges terhelő bizonyítékokat és sikeresen távoztunk a "villából".
Ez a szoba is, éppúgy, mint az AROOM (és a cég másik helyszíne, a Locked Room) összes eddig általunk meglátogatott szobája dizájnban és díszletben hozza a megszokott magas szintet. Általában már maga az enteriőr elég jól megalapozza a hangulatot, tényleg a legapróbb részletekig átgondolt és kidolgozott minden szobájuk, így ez is, valóban egészen hihető volt, hogy a 80-as évek Dél-Amerikájában járunk, nekem abszolút megvolt ez a kis retrós feelingem.
A szoba számos kisebb helyiségre tagolódik, így 3-4 főnél többnek nem nagyon ajánlanám (talán már mi így 5-en is kicsit sokan voltunk olykor), mivel bizonyos helyeken nehéz ennyi embernek odaférnie a feladatokhoz, ami lehet hátrány, mivel többnyire lineáris felépítésűek a feladatok, ugyanakkor számos olyan is akad, ami csapatmunkát, összedolgozást igényel egymástól akár fizikailag kicsit távolabb is, ami azért javít valamit azon, hogy hányan tudnak bevonódni az egyes feladatok megoldásába. Ez egyébként a cég legtöbb szobájában így van, tapasztalataim szerint.
Egyébként ez egy abszolút új generációs szoba, lakattal emlékeim szerint konkrétan nem is találkoztunk, legfeljebb széffel, számzárral, aminek az mindenképp előnye, hogy a technikai hibák b(eragadó zárak, elbénázott kódbeírások, stb.) is kisebb eséllyel fordulnak elő. Bár a mágneszáras technika miatt olykor igencsak oda kell figyelni, mi és hol történhetett a térben. De ez egyáltalán nem hátrány, a hangeffektek épp ezt hivatottak jelezni, hogy biztosan tudjátok, helyes volt a megoldásotok és érdemes keresgélni, mert biztos, hogy találtok valahol egy újonnan kinyíló szekrényt, ajtót, széfet, vagy valamit.
A szobát egyébként középhaladónak mondanám, olyanoknak ajánlanám, akik legalább egy-két szobában jártak már előtte, így van némi fogalmuk arról, milyen logika alapján érdemes nekiállni a feladatoknak, amik egyébként, ebben a szobában eléggé lineárisak. Többször belefutottunk abba egyébként, hogy másik feladatot akartunk megoldani, mint ami következett volna és ez okozott némi megakadást, amit csak a beküldött segítség segített tisztázni bennünk.
Ami a segítségeket illeti, bennem csak most tudatosult, hogy a kérés nélkül érkező segítségek valójában automatizáltak, azt jelzik, kb. hol kellene tartanunk időben, hogy ne csússzunk nagyon el. Nem feltétlen rossz ez a megoldás, biztos, hogy segíti a sikerélményt és a szoba időben történő befejezését, ugyanakkor egy tényleges elakadásnál tud bosszantó lenni, ha épp mégsem abban segít a beérkező hint, amire szükségünk lenne. Mindenesetre tény, hogy ez alighanem jócskán megkönnyíti a játékmesterek dolgát, akik egyébként mint mindig, most is nagyon kedvesek voltak velünk érkezéskor és távozáskor, de ennél sokkal többet nem tudok igazából elmondani róluk. (Legfeljebb annyit, hogy köszönjük a csoportképet, Zorka. :) )
A feladatok egyébként nem voltak feltétlenül a legkönnyebbek, de többnyire adták magukat, én inkább középhaladó nehézségi szintre tenném a szobát, kis gyakorlattal nem olyan bonyolult megoldani a feladványokat.

Mindent összevetve érezhető, hogy a tervezésbe és a megvalósításba is sok időt, energiát fektettek, ahogy az a csapattól megszokott, a díszletek, eszközök nagyon szépek, kidolgozottak, a retró hangulat tényleg sokszor nagyon átjött, a feladatok többbnyire szépen vittek magukkal, így a flow-élmény nekem határozottan megvolt. Érezhető a szobán az igényesség, a befektett munka mindenhol.
A feladatok alapvetően logikusan következnek egymásból, szépen, lineárisan jönnek egymás után, erre tekintettel én egy néhány szabadulószobát már legalább megjárt, a sok kisebb helyiség miatt maximum 3-4 fős csapatnak ajánlanám jó szívvel, (de szerintem gyakorlottabbaknak is tartogat kellő kihívást,) így garantált lenne az élmény is az igényes kialakításnak és a hibátlan flow-élménynek köszönhetően. Abszolút tudom ajánlani, biztos, hogy jó élményekkel fogtok gazdagodni ebben a szobában is.
Értékelés:
Játékmester: 4/5
Flow élmény: 5/5
Történet / tematika: 4/5
Nehézség: középhaladó-haladó
Feladatok kreativitása: 4/5
Látványvilág: 4/5
Átlag: 4,2
Összesen: 21/25 - 84%