AROOM - Deadland

2021.11.29

Az idei évbe szerencsére még sikerült egy szabadulást beütemeznünk, amihez korábbi igen pozitív tapasztalatunk nyomán az AROOM Deadland elnevezésű szobáját választottuk. Kis csapatunkat ezúttal szerény személyem mellett az Öcsém, a Sógorasszonyom, Peti és Marci erősítették.

Az, ha egy szoba nagyon meggyőz minket, valójában a későbbi visszatéréseink alkalmával egyszerre előny és hátrány is, mivel bármennyire is szeretnék tiszta lappal belevágni a játékba, egy nagy kedvenc után mindig magasabbak az elvárásaim és sajnos volt már rá példa, hogy emiatt elég nagy csalódást okozott egy egyébként közepesen jó, átlagos szoba is az adott helyen. A Deadland esetében viszont szerencsére nem ez történt.

Maga az alapsztori szerintem igencsak ígéretes, az alapján ugyanis egy zombiapokalipszis maroknyi túlélőjeként 60 percünk van jelzést leadni a hadseregnek, akik túlélők után kutatnak. Ha nem járunk sikerrel, bizony ránk esteledik és valószínűleg a zombik áldozatául esünk. 

Ez a szoba is, éppúgy, mint az AROOM (és a cég másik helyszíne, a Locked Room) összes eddig általunk meglátogatott szobája dizájnban és díszletben hozza a megszokott magas szintet. Általában már maga az enteriőr elég jól megalapozza a hangulatot,  tényleg a legapróbb részletekig átgondolt és kidolgozott minden szobájuk, így ez is. Bár a tematika ellenére természetesen nem az ijesztgetésen van a hangsúly, a játék során azért kellően érezhető a "helyzet súlya" és gyengébb idegzetűeknek bizonyos pontokon lehet félelmetes a játék, "családbarátnak" nem nevezném, így gyerekekkel inkább másik szobát javasolnék. Horror kedvelőknek, adrenalinfüggőknek viszont bátran merném ajánlani.

A játéktér, mint az AROOM-nál, illetve a Locked Room-nál megszokott, most is osztott (néhol még olyan helyeken is tárul fel újabb helyiség, ahol nem is feltételeztük volna előre), viszont a szoba alapterülete kellően nagy, így akár valamivel nagyobb számú csapatnak is merném ajánlani. Mi legalábbis így öten abszolút "elfértünk". Sok, csapatmunkára építő, kooperatív feladat van, így, bár a játékmenet relatíve lineáris, valószínűleg senki sem fog unatkozni.

A feladatok különösen tetszettek, nyilván találkoztunk néhány klasszikusabb kódfejtős, kulcskeresős feladvánnyal is (ezek teljes mértékben valószínűleg nem kikerülhetőek és kis mennyiségben nincs is semmi baj velük), de a legtöbb feladatot nagyon szépen igazították a tematikához, sokban segítették a flow-élményt. Néhány kifejezetten egyedi, ötletes feladattal is találkoztunk, ami abszolút illet a sztorihoz is.

Ehhez kapcsolódan meg kell jegyeznem, hogy ritka, hogy tényleg végig ennyire meglegyen a flow-élmény egy szobában (és amennyire a csapattársaim visszajelzéséből tudom, ők is szinte végig "hangulatban voltak"). Mikor beléptünk, hirtelen én még nem éreztem át, de rövid időn belül sikerült kicsit elhinnem, hogy tényleg egy poszt-apokaliptikus városban küzdünk a túlélésért.

Ebben a szobában most nem volt szükségünk segítségre, így ezt a részt értékelni nem tudom (bár feltételezem hasonlóan működhet, mint az AROOM más szobáiban és minőségben is azt a szintet hozhatja), a játékmesterünkről viszont annyit el tudok mondani, hogy nagyon kedvesen, szívélyesen fogadott minket, így abszolút jó hangulatban vágtunk neki a játéknak, rosszat mondani nem tudok róla.

Sokat gondolkodtam, milyen szobát válasszak az idei "évzáró szabadulásunkhoz", de őszintén örülök, hogy végül a Deadland lett a befutó. Kreatív, egyedi feladatok, szinte végig, zökkenőmentesen fenntartott flow-élmény és igényes kialakítás, ahogy szinte már megszokott az AROOM és a Locked Room csapatától.

A feladatokat mi most meglepően gördülékenyen oldottuk meg, ebből kiindulva én akár kezdőbb szabadulóknak is bátran merném ajánlani, amennyiben a tematika maga nem riasztja őket. (A csapattársaimnak egyébként ezúton is gratulálok a magunkhoz képest az elmúlt időszak egyik legjobb idejét jelentő 39 perces kijutásunkhoz, amihez véleményem szerint nagyban hozzájárult az egyre gördülékenyebb csapatmunkák is, tekintve, hogy ebben a szobában ez valóban nagyon kellett.)

Tényleg nagyon tudom ajánlani ezt a szobát, de éppen a szinte tökéletes flow-élmény miatt mindenképpen csak olyanoknak, akik "nem félnek kicsit félni" és jól bírják az ilyesmit. Épp ezért, családi szabadulásra ugyan nem ezt a szobát javasolnám (arra ott van például az AROOM általunk már kipróbált, szintén nagy kedvenc szobája, a Kalózhajó), de izgalmakra nyitott baráti társaságok szerintem bátran belevághatnak. Nem fogjátok megbánni.

Értékelés:

Játékmester: 4,5/5

Flow élmény: 5/5

Történet / tematika: 5/5

Nehézség: kezdő-középhaladó

Feladatok kreativitása: 5/5

Látványvilág: 5/5

Átlag: 4,9

Összesen: 24,5/25 - 98%

© 2020 Team Unlockable szabadulós blogja. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el