AROOM - Metro

2022.04.25

Kisebb kihagyás után végre ismét sikerült bezáratni magunkat. Korábbi igen pozitív élményeink hatására ezúttal is az AROOM-ot választottuk ennek szinteréül, egész konkrétan a Metro nevű szobájuk megoldására tettünk (egyébként természetesen sikeres) kísérletet. Immár oszloposnak nevezhető szabadulótársaim, a Öcsém, a Sógorasszonyom és Peti mellé új tagunként Bori csatlakozott.

Az, ha egy szoba nagyon meggyőz minket, valójában a későbbi visszatéréseink alkalmával egyszerre előny és hátrány is, mivel bármennyire is szeretnék tiszta lappal belevágni a játékba, egy nagy kedvenc után mindig magasabbak az elvárásaim és sajnos volt már rá példa, hogy emiatt elég nagy csalódást okozott egy egyébként közepesen jó, átlagos szoba is az adott helyen. Ráadásul itt már kétszer is igen erős játékokhoz volt szerencsénk. A Metro ennek sajnos kicsit áldozatául is esett az én szubjektív értékelésem szempontjából.

Az alaptörténet egészen ígéretes, ennek alapján egy különítmény tagjaiként egy óránk van hatástalanítani egy bombát a parlamenti metrómegállóban, mielőtt az egész környék felrobbanna. 

Ez a szoba is, éppúgy, mint az AROOM (és a cég másik helyszíne, a Locked Room) összes eddig általunk meglátogatott szobája dizájnban és díszletben hozza a megszokott magas szintet. Mint mindig, most is szép, a szoba tematikájához illeszkedő a kialakítás, látszik, hogy időt, energiát és eszközt is fektettek bele. Bár a szoba alapterülete talán valamivel kisebb, mint némely másiké a cégnél és valamivel kevésbé osztott is a légtér, mi így öten sem éreztük kicsinek, mindig mindenki odafért, ahova kellett.

A feladatok terén is sok változatos, ötletes megoldással találkoztunk itt is, ugyanakkor azt meg kell jegyeznem, hogy megitélésünk szerint egy kicsit áldozatul esett a "szándékosan nehéz szoba" effektusnak a játékmenet. Több helyen találkoztunk már ilyennel, mikor azt érzékeljük, hogy egy-egy feladatnál valahogy nem találni a logikai lépcsőket és kicsit ilyen "ezt honnan is kellett volna tudni?" érzést vált ki az emberből. Ez sajnos a flow-élményre sincs túl jó hatással. Persze valahol megértem, nehéz olyan szobát összerakni, ami tapasztaltabb játékosoknak is kellő kihívást rejteget (de azért tapasztalataim szerint egyáltalán nem lehetetlen).

Ugyanakkor azt is fontosnak tartom megjegyezni, hogy a segítségek az egy-két jelentősebb elakadásunknál mindig hathatósak voltak (egyszer még kérés nélkül is kaptunk egyet a jó pillanatban, amit abszolút értékeltünk). A játékmesterünk egyébként is nagyon kedves, jó fej csajszi volt (Laura, ha jól emlékszem a névtáblájára). Az enyhe késésünk és a teltházuk ellenére (ami nem egy jó kombó) is végig kedves és türelmes volt velünk, amit ezúton is köszönünk neki.


A fentieket összegezve, ha nem is a legerősebb szobája ez a teamnek, mindenképpen hozza a tőlük elvárható, egyébként egészen magas színvonalat. A hangulatot jól átadja, tényleg egy igazi metróállomáson érezhettük magunkat, az alkotók láthatóan a legapróbb részletekre is odafigyeltek. A feladatok többsége és azok kivitelezése is igen kreatív, egy-két helyen csúszott csak meg meglátásom szerint a "túlzott nehezítés" miatt a dolog.

Nekem igazából a flow élmény is ezért akadt meg egyszer-kétszer, de többnyire megvolt azért, mint az AROOM szobáiban általában, még ha most részemről talán nem hatotta át a játékot annyira, mint például a Deadland esetében (ami egyébként az egyik favoritom volt náluk). 

A feladatok nehézsége miatt egyébként nem ajánlanám első szobának, de ha valaki járt már egy-kettőben, bátran belevághat, szerintem garantáltan jól fog szórakozni.

Összességében ezt is kifejezetten jó szobának mondanám, inkább csak a korábbiak miatt voltak túl magasak az elvárásaim személy szerint, de semmiképp sem írnám le és nem is mondanám rossz választásnak részünkről. Véleményem szerint egy-két feladat megváltoztatásával ebből az alapvetően is jó alapkoncepcióból és meglévő "anyagból" egy kiemelkedő szobát is össze lehetne hozni, de jelen állapotában is erősnek érzem a mezőnyben és kicsit tapasztaltabb szabadulóknak bátran merem ajánlani.

Értékelés:

Játékmester: 4,5/5

Flow élmény: 4/5

Történet / tematika: 4/5

Nehézség: középhaladó-haladó

Feladatok kreativitása: 4/5

Látványvilág: 5/5

Átlag: 4,3

Összesen: 21,5/25 - 86%

© 2020 Team Unlockable szabadulós blogja. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el