Exit The Room - Madness (online)
Mivel lelkesedésünk töretlen, úgy éreztük, még egy online szabadulásba belefogunk. Kis csapatváltoztatással ezúttal Kittyvel, Dorkával, Pannával és Detával vágtunk bele az Exit the Room másik online is játszható szobájába, a Madness elnevezésűbe.
Ugye korábban már "jártunk" nálunk, így nagyjából már volt elképzelésem, mire számíthatok. A felület alapvetően már ismerős volt, ugyanakkor kellemes meglepetésként ért a megújított dizájn, ami szerintem (és a csapat többi tagja szerint is) igazán szépre és ötletesre sikeredett. Ez külön "piros pontot" érdemel, mivel látszik, hogy igyekeznek fejlődni, fejleszteni az online megoldáson is. Ez tetten érthető volt abban is, hogy a kézi kameráról áttértek egy állványra, ezzel megkönnyítve a játékmesternek is az általunk adott feladatok végrehajtását. Illetve jóval kevesebb "fagyást" tapasztaltunk, ami mindenképpen jót tett a játékélménynek is.

Magáról a szobáról: a honlap szerint a történet : "Állítása szerint a professzor csupán ártalmatlan pszichiátriai kutatásokat végez. A kutatás célja egyelőre ismeretlen, mert még egy "önkéntes" sem tért vissza. Ez pedig nem sok jóval kecsegtet. A küldetésetek, hogy beépüljetek a kísérleti alanyok közé és kiderítsétek, hogy min dolgozik a professzor. A szabadulószobába belépve indul a visszaszámlálás és 60 percetek van megfejteni a labor titkát és megakadályozni az Őrült Professzort tervének végrehajtásában - bármi legyen is az."
Az, hogy csak ezt ide bemásolni tudtam, nem véletlen. Mert sajnos ebből semmit nem tudtunk meg a játék során (ahogy a csapattársaim mondták: ők nem érezték egyáltalán, hogy egy laborban lettek volna). Igazából ha ezt veszem alapul, az sem egészen világos, miért is az volt a végső cél, hogy a játékmesterünket kiszabadítsuk? Itt tapasztaltható tehát némi következetlenség, illetve elég nagy kár, hogy nem szánnak legalább egy percet arra a játék kezdetén, hogy ismertessék velünk, miért is "vagyunk itt" és mi a dolgunk. Már csak azért is, mert továbbra is úgy gondolom, a játékmesterre igen nagy szerep hárul a hangulatkeltés tekintetében ebben a formátumban, ami így sajnos végképp nem tud megvalósulni.
Egyébként a játékmesterünk most is nagyon kedves volt és alapvetően jól moderálta a játékmenetet. Valószínűleg szereztek már némi rutint, hogyan kell kezelni ezt és ez láthatóan jót tett. Ugyanakkor talán egy kicsit túlbuzgó is volt, olykor olyan érzésünk volt, hogy szabályosan az "arcunkba tolja" a megoldást. Bár erre valamilyen szinten szükség is van, tekintve, hogy a szoba alapterülete relatíve nagy, míg a mi kamera adta látószögünk pedig korlátozott. Mégis, néha kicsit túl soknak éreztük ezt.
A feladatok, bár nem mindig voltak egyszerűek, főleg a logikai jellegűek esetében kifejezetten ötletesek voltak, a csapatunk élvezte megfejteni őket. Nagy kár viszont, hogy az Exit the Room-ban, bár a technikai vonalon, ahogy említettem, tapasztaltunk igazán üdvözölendő fejlesztéseket, abba láthatóan nem fektettek energiát, hogy bármit alakítsanak a feladatokon, a szobán, hogy az online megoldással kompatibilisebb legyen. Ez pedig tényleg nagy kár, mert az, hogy néhány feladat csak korlátozott formában oldható meg, mert a kamera maga esetleg nem fér be valahova, vagy a látószöge nem elég nagy hozzá, sokat elvesz a játékélményből sajnos. Persze ha erre tényleg csak ilyen kényszermegoldásként tekintettek és nem akartak foglalkozni vele, azt is megértem, így viszont nagy kár, hogy az online felület fejlesztéséhez képest ez ennyire elmaradt, legalábbis szerintem.

Összegezve, bár a hangulatteremtés és a történetvezetés úgy tűnik, nem az Exit the Room-osok erőssége, azért a feladatok eredetisége és a tényleg pöpec játékfelület (nemcsak dizájnban, funkcionalitásban is: személy szerint a "puzzles" részbe folyamatosan feltöltött, általunk megtalált képeket, feladványokat még mindig nagyon jó és praktikus megoldásnak tartom) kifejezetten jó szórakozássá tette ezt a szobát is.
Bár a hangulatkeltést nem tudom értékelni, mert sajnos nem volt, a játékmesterünk most is igazán kedves és segítőkész volt, szépen lemoderálta a játékot, tényleg a szemünk és kezünk volt és láthatóan nagyon igyekezett, hogy sikerélményünk legyen.
A feladatok, bár igényelnek némi gondolkodást, pont kellően nehezek ahhoz, hogy szórakoztatóak legyenek és néhány kifejezetten ötletes megoldással is találkoztunk, ami különösen elnyerte a tetszésünket.
Mivel a játékmester sokat segít, igyekszik rávezetni a megoldásra, ha nem is legelső szobának, de kezdőbb szabadulók számára is jó szívvel tudom ajánlani, szerintem bárki jól tud szórakozni vele, aki szereti az agytornát (és van a csapatban legalább egy olyan ember, aki nem idegenkedik a számoktól, mert a szoba nyomokban matekot tartalmazhat).
Értékelés:
Játékmester: 4/5
Flow élmény: 3/5
Történet / tematika: 3/5
Nehézség: kezdő-középhaladó
Feladatok kreativitása: 5/5
Látványvilág: 3/5
Átlag: 3,6
Összesen: 18/25 - 72%
(Az értékeléshez annyit még zárójelben hozzátennék, (bár ez valahol talán evidens,) hogy ez nyilván a "klasszikus" szabadulószobákkal a formátum különbözősége miatt nem összevethető, az online formátumhoz mérten pontoztam például a történetet, a játékmestert vagy a látványvilágot. A pontok tehát csak más, online szobák tekintetében értelmezhetőek.)