Gozsdu Mission - Alchemist Mission

2023.05.18

Régen jártam már a Gozsdu Mission szobáiban, de emlékeim szerint többnyire jó szórakozást nyújtottak, ezért amikor értesültem róla, hogy új pályát nyitottak, úgy éreztem, mindenképp ki kell próbálnunk. Erre most adódott is lehetőségem, mikor is Bori, az unokatestvérem és a kedves párom társamul szegődtek a kalandban, hogy megpróbáljuk egy 120 évvel ezelőtt élt távoli rokonunk talányos jegyzetei és feladványai nyomán újraépíteni az alkimisták aranyat készítő gépét és némi nemesfémmel gazdagodni általa.

Meg kell hagyni, igencsak megizzasztott minket a szoba, de végül, ha nem is minden segítség nélkül, de sikerült működésre bírnunk a gépet és némi arannyal gazdagabban távozni távoli alkimista elődünk egykori rejtekhelyéről. 

A szoba ahhoz képest, hogy nem túl nagy alapterülettel operáltak, kifejezetten tartalmas, sok, apró és valóban elgondolkodtató feladatot rejt. A feladatok egészen kreatívak, jól illeszkednek a tematikába és a szoba méreteihez képest tényleg nem kevés akad belőlük. A megoldás sokszor nem annyira egyértelmű, így valószínűleg még az igazán tapasztalt szabadulók számára is tartogat kihívásokat. Viszont, valószínűleg a kis alapterület miatt is, mi sokszor futottunk bele abba, hogy több feladatból találtunk meg részeket, mindenből hiányzott azonban valami, hogy összeálljon a kép, ami olykor megakasztotta a haladásunkat valamelyest. Ez is a játéktér méretéből adódhat, de vannak feladatok, amiknek egy részébe egészen a játék elején belefutottunk, de a megoldáshoz szükséges minden eszköz csak a játék utolsó része felé jutottunk hozzá, ami meglátásom szerint kicsit összezavarhatja a csapatokat. Mert nyilván némi rutinnal érzed, hogy használnod kell majd az adott dolgot valamire és így adott esetben felesleges köröket futhatsz vele más feladatok megoldása közben, ami, mondanom sem kell, értékes percek elvesztésével járhat a rendelkezésre álló időből.

A szoba tehát szerintem aránylag jól átadja a hangulatot, a feladatok nagy része is illeszkedik a tematikába. Ami részemről legalábbis kicsit olykor megakasztotta a flow élményt, az néhány feladat túlzott időigényessége, ami közben semmi sem jelzi, hogy jó úton haladsz-e, vagy sem. De persze lehet, csak mi nem kaptuk el a logikát és más csapatnak nem lenne ilyen gondja.

A játékmesterünk nagyon aranyos, jó fej leányzó volt, tényleg készséggel állt rendelkezésünkre a szobában a segítségnyújtások során és a játék előtt és után egy kis kötetlen eszmecserére is a szabadulószobás tapasztalatainkról. A segítségnyújtásával kapcsolatban azonban meg kell jegyeznem, hogy néhol vagy túlzottan absztrakt, távoli hint-eket adott, amivel nem sokat tudtunk kezdeni, vagy éppen egészen konkrétan megmondta a megoldást (bár ez utóbbi nyilván abból is adódott, hogy a végére sajnos kicsit megcsúsztunk a rendelkezésünkre álló idővel), de ez szerintem abszolút fejleszthető dolog és tényleg az egyik legkedvesebb, legbarátságosabb játékmester volt, akivel eddig találkoztam. Ezúton is köszönjük neki az élményt, a kellemes csevelyt és a sok segítséget!

A fentieket összegezve, egy valóban kihívásokkal teli, tartalmas szobát sikerült összeraknia a csapatnak, valóban kihozták a maximumot a rendelkezésre álló helyből és energiaforrásból véleményem szerint.  A feladatok némelyike kifejezetten sok logikázást, agyalást igényel, a megoldás sokszor nem olyan egyértelmű, de kellő rutinnal talán nem lehetetlen, bár tény, hogy nekünk nem mindig sikerült jól elkapnunk a tervezők gondolati fonalát. Ezzel azonban nincs baj, nehezebb szobát tervezni mindig nagyobb kihívás, az Alkimista szoba pedig tényleg nem régen nyitotta meg kapuit a nagyérdemű előtt, így simán elképzelhető, hogy a tapasztalatok alapján hangolnak még picit a feladatokon, amire én abszolút tudnám bátorítani az alkotókat. (Például, csak spoiler nélkül, véleményem szerint mondjuk fotó helyett egy szivárványt ábrázoló rajz nagyobb segítség lehetne egy bizonyos feladatban. ) Néhány ilyen jellegű apró változtatás már sokat dobna a flow élményen és csak éppen megfelelő módon egyszerűsítene annyit némely feladaton, hogy élvezhetőbb legyen a játék.

Egyebekben tényleg jól éreztük magunkat, örülök, hogy hosszabb idő után volt okunk visszatérni a Gozsdu Mission-be egy újabb játékra, reméljük, hogy lesz is még alkalmunk rá a jövőben is.

A webodalukon jelzett nehézségi mutatóval ellentétben viszont, én eddig ezt éreztem a legnehezebb szobának itt. (Bár nem tudom, esetleg más szobáik kaptak-e átdolgozást azóta, így az ismereteim akár elavultak is lehetnek.) Akárhogy is, én mindenképp csak kifejezetten tapasztalt szabadulóknak ajánlanám ezt a játékot, de nekik is kifejezetten 3-4 fős csapatnál nem többnek, mert a kis alapterület miatt egy ekkora csapat fér el itt meglátásom szerint kényelmesen úgy, hogy mindenki oda is férjen a feladatokhoz is, mikor kell.

Szóval ha van már kellő rutinotok a szabadulószobákban, ismeritek az általános logikai elveket, trükköket, amik előfordulhatnak, ez a szoba kifejezetten nektek lett kitalálva, biztos, hogy itt nem fogtok unatkozni és kellően próbára tehetitek magatokat, miközben még jól is szórakoztok.


Értékelés:

Játékmester: 4,5 /5

Flow élmény: 4/5

Történet / tematika: 4/5

Nehézség: haladó

Feladatok kreativitása: 3,5/5

Látványvilág: 4/5

Átlag: 4

Összesen: 20/25 - 80%

© 2020 Team Unlockable szabadulós blogja. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el