LOCKED ROOM - Bunker Heist

2022.07.21

Annak örömére, hogy egyik külföldön élő szabadulótársunk, Kitty és kedves párja, Gergő kis hazánkban vendégeskednek néhány hétig, úgy gondoltuk, nem hagyhatjuk ki az alkalmat egy jó kis közös szabadulásra. Pannával, Detával és Petivel kiegészülve erre a célra ezúttal a Locked Room Bunker Heist elnevezésű szobáját szemeltük ki.

A történet szerint ügynökökként feladatunk egy aktatáskával felszerelkezve behatolni egy elhagyott, orosz földalatti kutatóbázisra, ahol a mérgező gázok terjengése miatt pontosan 60 percünk van megtalálni egy szuperfontos, nemzetközi titkokat tartalmazó adathordozót, amelyet egy széfben őriznek.

A szoba kialakítása, ahogy az a Locked Room / AROOM csapatától már megszokottnak mondható, igazán színvonalas, a hangulatot most is egészen jól sikerült átadni véleményem szerint, erre nem lehet panasz. 

A feladatok is változatosak, kreatívak, a témához jól illeszkedők, újgenerációs szobaként, lakattal itt nem találkozunk. A Locked Room csapata ezt vallja a legnehezebb szobájának és valóban van jócskán feladat, ami elgondolkodtató, így kezdőként valóban nem javasolnám egyből ennek nekiugrani, arra nekik is vannak sokkal alkalmasabb szobáik (például a Zodiákus gyilkos tökéletes lehet), tapasztaltabb szabadulók azonban bátran belevághatnak, biztos, hogy kellő kihívást és szórakozást fog jelenteni a szoba megfejtése. Egyébként mint nehéz szoba, véleményem szerint elég jól teljesít, a feladatok nem egyszerűek, de nem is kilogikázhatatlanok, mi ugyan elakadtunk néhányszor, de rendszerint a segítségek afféle "basszus, tényleg" érzetet keltettek bennünk, tehát abszolút mindent meg lehet oldani, ha valaki jól elkapja a ritmust, ami nekünk nem mindig sikerült most.

Ugyanakkor nehéz szoba ide vagy oda, elég hamar rájöttünk, hogy a mi csapatunk létszáma kicsit nagy volt ehhez a szobához. A játékmenet többnyire eléggé lineáris és az osztott játéktér miatt bizony olykor eléggé szorongtunk és megesett, hogy a csapat fele nem igazán tudott mit kezdeni magával, csak nézte, ahogy a többiek próbálják megfejteni az aktuális feladványt. Éppen ezért 4 fősnél nagyobb csapatot nem javasolnék ide.

A szoba alapvetően hozta a hangulatot, a feladatok is jól illeszkedtek a tematikához, a flow élmény részemről többnyire megvolt, még ha nem is éreztem át olyan erősen, mint a Locked Room / AROOM csapatának némely másik szobájában.

A játékmesterünk egyébként, mint itt mindig, kedves, segítőkész volt, az elakadásainknál mindig hasznos hinteket adott, érezhetően nyomon követte, hol és mivel volt gondunk. Kedvesen fogadott az elején és a végén a kijutásunk után is, (még az egyik elég kreatív  feladatmegoldásunkat is jókedvvel fogadta és készségesen elmagyarázta, hogy is kellett volna azt valójában, sokkal egyszerűbben megoldanunk) a team tehát itt még mindig profi, nem lehet rájuk panasz.   

A fentieket összegezve, ha nem is a legerősebb szobája ez a teamnek, mindenképpen hozza a tőlük elvárható, egyébként egészen magas színvonalat. Számomra a hangulat is többnyire megvolt, bár azt még fontosnak tartom megemlíteni, hogy a világítás néhol kissé gyér, esetleg több zseblámpa biztosítása hasznos lenne, mert nekem a "kötelező" telefonhasználat világításhoz kicsit illúzióromboló volt és a legtöbb szabadulószobában nincs rá szükség az ahol sötét van, ott biztos, hogy találsz fényforrást is valahol elv alapján. A feladatok szórakoztatóak, érdekesek, általában nem annyira egyértelmű, de kilogikázható megoldásokkal.

Nagy hiányosságot nem tudnék mondani, tényleg csak annyi problémánk volt, hogy kicsit talán túl sokan voltunk a lineáris játékmenethez és így olykor néhány csapattagunk nem igazán tudott magával mit kezdeni. De ez ha kevesebben megyünk, valószínűleg nem így alakul.

Mindezekre tekintettel bátran ajánlom ezt a szobát, ha nem is első próbálkozásra (arra talán a Locked Roomban a fentebb is említett Zodiákus gyilkos vagy az AROOM-ban a Kalózhajó például alkalmasabb), de egy tapasztaltabb, 3-4 fős csapat szerintem bátran belevághat, biztos, hogy kellő kihívást találtok majd benne és jól fogtok szórakozni.

Értékelés:

Játékmester: 5 /5

Flow élmény: 4/5

Történet / tematika: 4/5

Nehézség: középhaladó-haladó

Feladatok kreativitása: 4/5

Látványvilág: 3.5/5

Átlag: 4,1

Összesen: 20,5/25 - 82%

© 2020 Team Unlockable szabadulós blogja. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el